За даними статистики, 74% загальноосвітніх навчальних закладів в Україні (11560 шкіл) мають безперешкодний доступ для дітей з інвалідністю, але тільки до 1 поверху.
З них пандусами забезпечено 69% (10781 шкіл), кнопками виклику 23% (3664 школи), інформаційними вказівниками 18% (2864 школи).
Спеціально обладнані туалети для дітей з інвалідністю мають менше 5% шкіл (746).
Про це повідомиа прес-служба Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
За останні 2 роки кількість закладів загальної середньої освіти з інклюзивними класами була збільшена у 2,5 рази — до 3788 шкіл у 2018-му. А кількість учнів з особливими освітніми потребами зросла з 4180 до 11839 школярів. Також для дітей з особливими освітніми потребами вже обладнано близько 500 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Також наразі вже понад 300 шкіл та дитячих садків активно впроваджують принципи Нового Освітнього Простору.
Освіта стає доступнішою для кожної дитини. Проте потрібен комплексний підхід у всьому, щоб створювати дійсно комфортні та рівні умови для навчання для всіх у звичайних школах. Для цього вже оновлені та вступили в дію восени минулого року нові державні будівельні норми щодо закладів освіти, які, окрім всього, передбачають обов’язкове створення доступності у школах при їх будівництві чи реконструкції.
Новий Освітній Простір (НОП) створюється в навчальних закладах України за 4-ма основними принципами:
- енергоефективність
- сучасне обладнання
- мотивуючий простір
- безбар‘єрність та інклюзія
Мета – створення комфортних умов для якісного навчання дітей в «Новій Українській Школі».